...

filtr oleju kiedy ?

Wymiana filtra oleju to czynność, którą musimy wykonywać bezwzględnie w każdym pojeździe. To zadanie należy zostawić zawodowcom – nie jest to bowiem proces skomplikowany, jednak wymaga doświadczenia, staranności oraz odpowiednich narzędzi. 

Wymianę filtra oleju zaleca się przy każdej zmianie oleju, czyli raz w roku lub co 10 a maksymalnie 15 tysięcy kilometrów, zgodnie z zaleceniami producenta. Chociaż dzisiejsi producenci najlepiej by nie wymieniali 😉 . 

Filtr służy do filtracji oleju silnikowego w samochodzie. Podczas pracy silnika, do oleju dostaje się wiele zanieczyszczeń a zadaniem filtra jest wyłapywanie wszelkich zanieczyszczeń dostarczanych wraz z powietrzem i paliwem. 

Obecnie na rynku najpopularniejsze są dwa rodzaje filtrów:

  • filtry puszkowe – przykręcane do korpusu silnika. Tego typu filtry mogę różnić się rozmiarem, średnicą lub wielkością zaworu. Wspólna cechą dla nich wszystkich jest wysoka odporność na uszkodzenia mechaniczne. 
  • wkłady filtrów oleju – montowane są w zintegrowanych silnikiem obudowach. Obudowy mają zazwyczaj wszystkie zawory potrzebne do prawidłowej pracy filtra w systemie olejowym silnika oraz elementy pozycjonujące wkład filtracyjny, gwarantujące jego uszczelnienie w obudowie. Nowoczesne wkłady filtrów oleju są produkowane bez udziału części metalowych. Denka jak i rdzenie tego typu filtrów są wykonane z nowoczesnych tworzyw sztucznych. Brak metalowych komponentów pozwala na łatwiejszą utylizację filtra.
Optimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.